Nybakat!

Fick ett ryck innan och bakade muffins till familjen. (Nej jag äter inte själv..). Men jag älskar att baka och laga mat, även ifall det inte är åt mig själv. Kanske är ett ätstörnings-beteende. Innan var det så för mig i alla fall, kollade alltid i kokböcker...

Äpple och kanelmuffins

200 gram smör
3 dl socker
3 ägg
4½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulvet
massa kanel
1 rivet äpple

Blanda smör och socker till en porös massa. Tillsätt äggen en efter en och blanda ordentligt. I med vetemjölk och bakpulver, sen riv äpplet och strö på kanel efter smak. In i ugnen på 225 grader ca 10-20 minuter beroende på storlek.


image394

Kommentarer
Postat av: Josse

Unna dig ett muffins!!!

2007-11-14 @ 19:29:30
Postat av: Carro

Jag är likadan =p Fast det vet du nog redan med tanke på min bdb ^^ Synd att du inte äter någon själv =/ Jag älskar Bröderna Lejonhjärta och tänkte faktiskt kolla på den sen när jag gör läxa .. Eller så blir det Ronja :)

2007-11-14 @ 19:52:11
URL: http://acmd.blogg.se
Postat av: Kristina

Jag älskar också att baka och laga mat, även om jag själv oftast inte äter :D

2007-11-14 @ 21:20:26
Postat av: E-S

Hej Cornelia, det var ett tag sen. Läser ibland i din blogg och för det mesta är det trevlig läsning, men såklart är det jobbigt att läsa när du har det jobbigt. Ett tips iallafall, med tanke på bakning.. baka inte något förrän du själv känner att du också kan äta av det du bakar. Som du skrev så är det ett ätstörningsbeteende och klarar du till slut att äta av det du bakar så är det en vinst mot sjukdomen! Jag var ju sådär förut, och jag har fortfarande inte bakat något sen dess. Men det kommer, det hoppas jag :)
massor med kramar till dig!

2007-11-17 @ 12:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0