Matschema

Det var någon som skrev en kommentar och ville ha ett matschema. Och jag har fått otroligt många, och det ska ni ha stort tack för! Jag har ett helt dokument på datorn nu med en himla massa matscheman. Så tycker ni inte att detta passar er så har jag fler. Hör av er och ange mejl så skickar jag över lite andra till er!

Här kommer ett av många som jag tyckte såg bra ut, även med många alternativ till mellanmålen. Tänk på att detta är för att stå still i vikt!

Frukost:
1 glas apelsinjuice
1 macka med smör & pålägg
1 tallrik fil/yoghurt/mjölk med flingor/müsli
eller
1 glas apelsinjuice
1 macka med smör & pålägg
1 tallrik gröt med mjölk
eller
1 glas apelsinjuice
1 kokt ägg
1 macka med smör & pålägg
eller
1 glas apelsinjuice
2 mackor med smör & pålägg

Mellis:
1 glas mellanmjölk/juice/nypon-, frukt- eller blåbärssoppa
1 macka med smör & pålägg
eller
1 risifrutti/mannafrutti
eller
2 dl fil/yoghurt med ½ dl müsli/ 1 dl barnflakes & 1 banan/fruktcoctail
eller
2 dl yoghurt med 1 dl bär och 1 hårdmacka med smör & ost
eller
2 hårdmackor med smör & ost och 1 kopp kaffe/te (man kan ta mjölk eller jucie istället)
eller
½ dl nötter & ½ dl russin
eller
1 glas oboy, 1 hårdmacka med smör & pålägg och EN frukt
eller
1 smoothie (arlas) & 1 digestivekex/1 banan
eller
1 smootihe gjord på 1 banan, 1 dl bär, 1 dl vaniljyoghurt & 1 dl mellanmjölk
eller
1 banan & 3 dl mellanmjölk/2 dl nyponsoppa
eller
1 kanelbulle och 2 dl mellanmjölk/saft
eller
1½ dl fruktcoctail & 1½ dl vaniljglass
eller
1 magnumglass
eller
1-2 nävar godis

Lunch & middag:
3 äggstora potatisar/2½ dl pasta/2 dl ris, couscous eller bulgur/2 dl potatismos
100 gram kött/150 gram fisk/150 gram quorn eller soja/6-8 köttbullar/1 kycklingfilé/ 1 kotlett
½ dl sås
Sallad
1 glas mellanmjölk
1 frukt

Övrigt:
3 potatisbullar med bacon eller 1 dl keso+½ dl kikärtor. (vet ej hur mycket bacon)
2½ dl soppa och 1 smörgås med smör & pålägg.
3 pannkakor med bär/sylt.

Kvällsmål:
1 glas apelsinjuice/mellanmjölk
1 macka med smör & pålägg
1 hårdmacka med smör & pålägg

Kommentarer
Postat av: serioh

hahaaaa en till två nävar godis ftw!!!

2007-11-21 @ 21:52:06
Postat av: Thepreciousgirl

serioh: haha :) bra mellanmål där ja ;D

2007-11-21 @ 21:55:25
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Ellinor

Betyder att man kan äta mycket mer än vad man tror utan att gå upp i vikt.

2007-11-21 @ 22:04:44
URL: http://www.ellinorss.blogg.se
Postat av: Lea

Hej, vet du, ska till min dietist för första gången imorgon och är väldigt orolig, nervös och osäker inför mötet. Tycker din blogg är MYCKET givande för mig och den matar inte mitt svältmonster, tvärtom faktiskt. Har du fler förslag på matscheman som du skulle kunna skicka över till mig? Ta vara på dig och ha en god kväll =^.^=

2007-11-21 @ 22:42:34
Postat av: Anonym

Åh,
alldeles perfekt. Känns tryggt med lite riktlinjer, eftersom ögat och hjärnan lätt bedrar en annars. Sjukdomen vill ju nagga i kanterna, men med en lista kan man lättare hålla ett hälsosamt intag.
Vore tacksam om du ville skicka över fler förslag!
Tack, och kämpa på!

2007-11-22 @ 08:39:50
Postat av: Plupp

Jag har också fått en sådan där lista. Det känns bara så jävla mycket. Och att jag skulle stå still i vikt är ju något jag knappast tror på.

2007-12-03 @ 17:02:40
URL: http://www.metrobloggen.se/plupp
Postat av: Ambika

Trillade in här av en slump när jag letade efter förslag på matschema för att stå still i vikt. Skulle bli superduperglad om du kunde mejla några till mig? Så många du har...tack tack tack!

2007-12-14 @ 23:09:48
Postat av: Ambika

Vet inte om min mejladress kom med..
[email protected]

2007-12-14 @ 23:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0