Godmorgon

Vaknade av att det ösregnar ute. Känns riktigt höstigt och ruggigt ute. Inte ens hunden vill ut! Jag ångrar nästan att jag längtat efter höst och vinter, jag fryser ju så otroligt mycket under denna tiden! Det blir liksom aldrig något mellanting. På sommaren svettas jag som bara den eftersom jag har det varmaste rummet i huset. Solen står på hela dagen och det känns ungefär som att sitta i en bastu. Men nu på hösten/vintern är det kallt i mitt rum, eftersom mina fönster är dåligt isolerande. Det blåser iprincip rakt igenom. Aldrig är det behagligt i mitt rum, det är ganska tröttsamt.
image340Vill ta min resväska jag ge mig ut i världen. Till något varmt ställe där man kan bada och bara njuta. Där man slipper regn och kyla. Åh gud, ge mig!!
Förresten, gick förbi videobutiken här jag bor och såg att man kan vinna 290 miljoner kronor! Va?! Det är ofattbart mycket pengar. Vad hade man gjort för dom? Aldrig mer jobbat? Flyttat? Shoppat allt man drömt om? Jag har svårt att ens föreställa mig att äga 290 miljoner kronor. Och det finns nog ingen stor chans att just jag skulle kamma hem allt. Det högsta jag någonsin vunnit är väl 100 kronor på bingolotto... vad är eran högsta vinst? Och vad gjorde ni för pengarna?

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Eller jo. Jag ska på möte på banken klockan 11. Ska få reda på hur man använder sin internetbank... tråkigt, men nödvändigt.

Ni får ha en bra dag! Stor kram


Kommentarer
Postat av: Caroline Werne

Om jag hade vunnit 290 miljoner skulle jag ha gett en del till mamma och pappa så de kan bygga om vårt hus, betala tillbaka lån och köpa nya möbler. Sen så skulle jag spara pengar till när jag blir äldre. Jag skulle bjuda med hela min familj till olika delar av världen och sen så skulle jag shoppa sånt jag vill och behöver =)

2007-11-07 @ 09:51:39
URL: http://werne.blogg.se
Postat av: Marit

Oj så mycket pengar. Det är ofantligt mycket.. skulle givetsvis ge bort en del. Du skulle kunna få så att du kom iväg till varmare breddgrader! :)

Ha en bra dag! Lycka till på banken.
Kram.

2007-11-07 @ 10:10:47
Postat av: serioh

jag känner en som vann 100 000 tillsammans med sin pojkvän, dom delade på det.. typ köpte körkort , nån resa mm.

2007-11-07 @ 11:07:30
Postat av: ulle

Jag känner en som vann 20 miljoner men det har inte förändrat han så mycket, mest att han reser mer och så. Själv har jag inte heller vunnit mer än en typ 100-lapp men skulle inte ha nåt emot 1 miljon. skulle så gärna vilja ta med dottern till thailand!

2007-11-07 @ 12:19:49
URL: http://makrames.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

ulle: ojoj! 20 miljoner är sjukt mycket. Jag hade blivit galen! :P

2007-11-07 @ 13:07:46
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: stars in heaven

Om jag skulle vinna så mycket skulle jag först och främst åka till Hollywood. (Det har jag drömt om i flera år). Sen skulle jag ge till familjen och behövande.

Det mesta jag vet någon vunnit är 200.000. På trisslott. Den personen fick dessutom åka in till tv och skrapa.

Sen så vann pappa en resa på bingolotto till Singapore för 15år sen. Då loket hade.

2007-11-07 @ 16:46:41
URL: http://tessiiie88.blogg.se/
Postat av: Mia

det mesta jag vunnit är på triss. skrapade lotten och blev överlycklig när jag hade skrapat fram 3 100 kr rutor. sedan skrapade jag gånger rutan där det stod x2=) tänk att man kan bli så glad för 200 kr!

2007-11-07 @ 17:48:32
Postat av: alice

Oh gu va härligt o få vinna den summan!! skulle typ bo undebart o shoppa upp allting!
min pappa vann 87 000 kr en gång på lotto, vi åkte utomlands hela familjen för dom :)

2007-11-07 @ 18:23:44
URL: http://mealice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0