Frihet

Det går bra för mig. Känns som jag kommit en bra bit på vägen, den långa mörka vägen som en gång aldrig tycktes ta slut. Äntligen börjar det ljusna. Än kan jag inte se mål, men snart... jag vet att det kommer komma iallfall. Inget känns omöjligt längre.

Jag har fått börja träna. Går på styrketräning några gånger i veckan, och det är helt underbart. Jag älskar det. Inte som förut, då jag älskade att känna hur kroppen knappt orkade fungera, och hur kalorierna gick upp i rök, utan jag älskar det för att jag mår bra av det. Psykiskt och fysiskt. Det är helt enkelt skitkul! Träning har för mig alltid innan varit ett tvång, något jag måste göra si och så många gånger i veckan.

Jag känner hur min kropp förändras. Panikkänslor som vill blossa upp i min mage, som vill ut. Upp genom halsen, långt bort. Men mitt förnuft är starkare. Jag vet att förändringen måste ske för att jag någonsin ska bli frisk. Jag kommer kanske se annorlunda ut, men på insidan är jag densamma. Ingen och inget kan förändra den personen jag är. Smal eller tjock, whatever, jag är bra som jag är!

Jag vet att ett bakslag kommer hända fler gånger. Att jag inte är frisk än. Men att en gång få se vad som finns på andra sidan, gör att man inte kan sluta kämpa för det. Man vill dit, och risker får man ta. Smärta får man stå ut med, för att sedan bli belönad med frihet.

På torsdag är det äs kliniken som gäller. Längtar som vanligt. Ska både till A och till min psykolog. De får mig att må bra, att få ur mig allt jag bär på. Varje gång jag går därifrån känner jag mig tom. Tom på ord och på smärta. Allt känns så fridfullt och jag kan äntligen känna att "detta kan jag lägga bakom mig."

Funderar starkt på vad jag vill göra framöver. Så fick jag en idé. Kanske borde jag skriva en bok? Låter kanske urtrist, men jag tror det hade behövts. En bok om alla dessa känslor så många unga människor känner... alla krav och alla ideal... jo, jag tror jag ska satsa på det. Vad tycker ni?

Sköt om er / C


image30

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag är glad för din skull, att ditt förnuft tränger sig fram. Du har hela tiden verkat som att du vill, att du känner att det finns bättre.. Men nu gör du verkligen något åt det. Ta till dig all beröm, jag tycker du kämpar jätte bra! Se nu till att äta extra när du tränar bara. Du får träna gansak tidigt, jag fick börja träna när mitt bmi var närmare 19. Men jag vet hur skönt det är att börja träna, ta vara på den tiden du får avsätta för det!
Sköt om dig, och om det är ngt, så hör av dig <3

2007-03-05 @ 21:00:09
Postat av: Sara

JAg bilr glad av att läsa hur bra det går för dig. får mig att längta så mycket tills jag får börja träna igen. Behövde du äta mycket mer för att få träna? Hoppas det blir ännu bättre för dig, det är du värd.

Och jag tycker verkligen du ska skriva en bok :) Jag skulle verkligen läsa den. Du skriver så himla bra i bloggen så boken skulle säkert bli jätte bra

2007-03-06 @ 13:53:39
Postat av: anna_85_

Ja en bok är en bra idé. har jag funderat på själv flera gånger. Skriva om sina upplevelser.

Nu verkar du verkligen vara på G. Och visst kommer det kanske bakslag. Jag har fått många. Har ibland trott att nu är jag väl frisk. Men så kommer dessa bakslag. Men tillslut ska väl de sluta komma. Tror på dig!!

2007-03-06 @ 16:15:48
Postat av: Anonym

låter som en bra idé att skriva en bok!

2007-03-06 @ 16:57:39
Postat av: Anonym

det är störtskönt!
och jag har fått börja vara med på gymnastiken..
har trots allt gått upp ca 5-6 kilo sen i december..
nu r mitt bmi på typ 15,2 och jag ser okså vägen! :D

2007-03-06 @ 19:45:43
Postat av: 91an

det är störtskönt!
och jag har fått börja vara med på gymnastiken..
har trots allt gått upp ca 5-6 kilo sen i december..
nu r mitt bmi på typ 15,2 och jag ser okså vägen! :D

2007-03-06 @ 19:46:23
Postat av: Evelina

Jag lär ju absolut läsa den!

2007-03-06 @ 20:03:46
URL: http://www.evse.blogg.se
Postat av: aaabbbccc

jag kommer läsa:D

2007-03-06 @ 20:16:42
Postat av: balett

jag tycekr absolut att du borde skriva en bok! det behövs

2007-03-06 @ 21:01:06
Postat av: Jennifer

Du är en riktig kämpe och en förebild för alla som vill bli friska och kämpar mot ätstörningen. Jag tycker absolut att du borde skriva en bok, du skriver väldigt bra och uttrycker dina känslor fint och tydligt. Jag önskar dig all lycka. Det här underbart att läsa vilka framsteg du har gjort och håller på att göra. Kämpa vidare! <3

2007-03-07 @ 18:00:51
Postat av: Julia

det är en jättebra idé! du skriver så bra och öppet,jag är övertygad om att du har hjälpt många ÄS-tjejer med din positiva inställning till att bli frisk och all din hat till ätstörningen. Go for it girl!!!!

2007-03-08 @ 23:53:38
Postat av: Anonym

Gud va härligt! Fortsätt så gumman <3

2007-03-11 @ 18:26:59
Postat av: ebba

Jag måste bara skriva hur stark du är! Jag kämpar också, och har också kommit ur den "akuta" fasen, då man kan börja tänka på vad som händer i framtiden, och i livet och öppna sig något för folk.

hejja oss!

<3

2007-03-13 @ 17:17:17
URL: http://www.communistahitler.blogspot.com
Postat av: Fanny (atombomb)

Du är superduktig, gör verkligen framsteg! Jag beundrar dig verkligen!

2007-03-14 @ 17:14:20
Postat av: Baktus

keep up the good work bruden!

2007-03-15 @ 12:18:25
Postat av: Emma

Åh du är så sjukt vacker! =) Du är lyckligt lottad som ser ut som du gör.. Beundrar hur du kämpar också! En bok låter superbra, det är väldigt många som vill läsa ex självbiografier. Ätstörningar är så hyschat och något som man inte får prata om. Se det som kanske lite terapi för dig själv också. Jag hade läst din bok i allafall. :D Kämpa vidare!

2007-05-15 @ 18:03:19
Postat av: Josie

Du är verkligen helt sjukt vacker!

2007-09-18 @ 20:52:19
URL: http://jealousy.webblogg.se
Postat av: tess

Du är otroligt vacker, gårsjälv igenom en period judt nu där jag är rädd, för har börjat klanat med maten! men jag inser det iaf----Hoppas förnuftet vinner för dig!---

2007-12-06 @ 20:12:38
URL: http://tuzze.blogg.se
Postat av: Anonym

MEN GUD SÅ SÖT DU ÄR!!

2008-01-31 @ 13:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0