Smärta

Allt gör så ont. Kroppen värken, magen, huvudet, själen. Satt och pratade länge med mamma ikväll. Hon berättade allt om hur skilsmässan gick till, hur min pappa utnyttjat och sårat henne så otroligt. Alla sår han gett oss, all smärta han fått oss att leva med. De orden som fastnade var "utan honom hade vi inte haft dessa problem". Och hon har så rätt. Han har fått mig, mina syskon och min mamma att bli så osäkra på oss själva. Jag var rädd för min pappa som liten. Litade inte på honom. Kunde inte prata med honom...
Minns att jag sa till mamma innan de skildes, ungefär 11 år var jag. "Mamma, jag har aldrig fått höra av pappa att han älskar mig". De orden har aldrig kommit ur hans mun. Han valde, och han får leva med sina beslut och sina misstag. Jag hatar dig innerligt, allt du gjort mot oss. Jag har till och med vett nog att förstå att hans sett att behandla mig på, har gett mig dessa ätstörningar. Därför ska jag besegra den, få tillbaka mitt liv, det liv han en gång förstörde. Det gick i kras...

Drack min näringsdryck idag. Drack, drack, drack... kände hur kalorierna blev till fett. Till något misslyckande. "Äckliga unge, hur kunde du? Feta misslyckade fula slyna". Orden kom, orden gick. La mig hos hunden och läste. Läste tills ögonen inte orkade vara vakna mer. Somnade och vaknade av att mamma kom hem. Ångesten var som bortblåst. Gick och bytte om. Inbillade mig att fettet dallrade mer än vanligt. Sa högt till mig själv, "fuck you, dra, skit ner dig ditt fula monster, låt mig vara". Ana blev förvånad, varfan fick hon den kraften ifrån? Jo det ska jag säga dig. För varje gång jag tänker på allt skit du gjort mitt liv till, så hatar jag dig. Jag hatar dig lika mycket som min pappa. Kan man ens kalla en sån person pappa? Är inte en pappa någon man ser upp till? Någon som älskar en och finns vid ens sida?

Satt och mätte armarna med fingrarna innan. Smala... känns bara, hårt. Ben. Skelett. Jag har så smala armar att de inte kan ta blodtryck på mig. Den passar inte min arm... det hade min behandlare aldrig varit med om. Jag, smala armar?

Jag önskar jag fick se mig själv ur någon annans ögon. Bara för en dag, bara för att se hur jag verkligen ser ut...

92377-9



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är sååå stark ! Och för varje dag du kämpar är du ett steg närmare att bli frisk .. Jag håller tummarna för dig och önskar dig all lycka !

2007-01-15 @ 22:09:50
Postat av: guldl0ck

åh, jag känner så mkt för dig. kämpa.

2007-01-15 @ 22:20:49
Postat av: guldl0ck

åh, jag känner så mkt för dig. kämpa.

2007-01-15 @ 22:20:49
Postat av: Therese

Du är så duktig och skriver så otroligt bra. Gud vad du kämpar. Lyckalycka till!

2007-01-16 @ 00:44:18
Postat av: Sarah

Jag hoppas också att du en dag kan se dig själv ur andras ögon, för det går. Du kommer förstå hur smal du är. Du är på god väg att döda dina snedblivna tankar och synsätt. Jag tror på dig

2007-01-16 @ 10:22:28
Postat av: Anonym

Jag tycker du är jätte duktig, fortsätt kämpa !!!

2007-01-16 @ 11:07:54
Postat av: Sara (Leffie på UM)

Ville bara säga att jag följer din blogg, och att jag tror på dig. Du har kommit alldeles för långt nu för att du ens får tänka tanken att vända tillbaka. Svält löser ingenting, och du är så duktig! Lev på framgångarna, se till att motgångarna blir få och du kommer att komma över alla hinder!
All lycka till dig och tillfrisknandet!

2007-01-16 @ 15:45:22
Postat av: sanna

gud vad vacker du är!!

2007-01-16 @ 20:14:06
Postat av: rebecca (hawaii)

gumman du är så stark! det du gjorde idag var så sjukt bra! Jag är övertygad om att du klarar detta!

2007-01-16 @ 21:34:08
URL: http://vanilia.blogg.se/
Postat av: Emma

Följer din blogg, även om du inte vet vem jag är. Ville bara säga att jag beundrar din styrka. Jag är övertygad om att du kommer att lyckas bli frisk. kramar!

2007-01-17 @ 14:12:18
Postat av: Åse (photo)

Du är så bra tjejen! Du får aldrig ge dig, för varje gång du överröstar anorexin kommer det gå lite mer framåt. Och du är på rätt väg, så stark!

2007-01-17 @ 15:12:21
URL: http://aasemaja.blogg.se
Postat av: pappfolie

du är skitduktig

2007-01-17 @ 16:22:27
Postat av: Felicia

Men gud, hur smala armar har du då egentligen?

Hoppas du blir frisk, eller, det blir du ju såklart. Men hoppas det går fort. Har du långt till din målvikt?

2007-01-26 @ 11:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0