Äter, äter och äter...

Har inte orkat skriva på några dagar nu. Har ändå inte hänt speciellt mycket. I måndags var jag hos läkaren eftersom jag inte kunnat sova ordentligt på månader, och att jag jämt måste gå på toaletten. Urinvägsinfektion var det iallafall inte. Undra varför jag då går upp ca 3 gånger per natt och är kissnödig as hell. Kan min kropp aldrig fungera som vanligt igen?
Häromdagen kom det blod när jag var på toa... blev sjukt rädd. Mens kan det väl inte vara? Den har jag inte haft på år ju. Har haft så otroligt ont i magen och varit svullen de senaste dagarna. Vad är det för nått? Skulle inte förvåna mig om det blöder i tarmarna på mig också. Jävla kropp.

Med maten har det gått bra. Känns som jag äter kilovis med mat varenda dag. Ändå kommer jag upp i knappt 1600 kalorier om dagen. Ska egentligen äta 2000, hur fan gör man? Är så trött på denna skiten att jag snart går och köper mig en stor godispåse och äter allt själv. Gör vad som helst för att bli frisk och få en normalt fungerande kropp. En snygg kropp som det finns något att ta på. Känner mig bara som en benig liten unge. Jag är för tusan 18 år! Då ska man inte se ut såhär. Jag väger 5 kg mer nu än vad jag gjorde när jag gick i 7:an. Pinsamt eller vad? Jag är till och med längre nu...

Det bubblar inom mig. Så mycket vill jag bli frisk. Kunna vara med mina vänner och ha roligt. Sluta oroa mig över mitt utseende. Ha en pojkvän som tycker om mig för den jag är, mitt inre, inte mitt utseende. Ingen tycker om mig, bara mitt utseende. Är så trött på killar som blir "kära" bara av att snacka med mig på msn, få några bilder och sen skickar de sms 100 gånger om dagen.

Mamma är också sjuk. Har spänningshuvudvärk och mår jättedåligt. Vi har sett på massa filmer ihop de senaste dagarna. Älskar att sitta inne när det snöar ute.

Igår när jag såg på en film själv, kom mamma och frågade om jag eller min lillebror ville ha glass. Jag ville bara skrika "jaaa", men det går inte. Varför måste jag alltid tacka nej? Förtjänar jag inte att njuta? Mina demoner förbjuder mig. Säger "du är en misslyckad, ful, värdelös, fet, äcklig människa, äter du glassen blir det din död, du kommer svälla upp och alla kommer sluta älska dig". Har man gått med de tankarna i över 3 år, tror man på dom tillslut. Jag har trott och litat på de rösterna. Den har varit min vän, som talat om för mig hur jag ska leva, att jag inte förtjänar att njuta, att jag blir stark av att svälta och kunna kontrollera min kropp. Hur blir man av med dom? Kanske någon kan försöka få mig att inse att det inte är sant, att jag faktiskt är en människa som förtjänar att må bra som alla andra? Jag vet fortfarande inte. Jag vet bara att jag vill slippa demonerna och själv ta över och styra mitt liv och mina beslut. Hur svårt ska det vara...?



Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag beundrar verkligen din vilja att bli frisk, jag har/är själv sjuk i ätstörningar och har varit det i 4 år jag med. Jag har läst vad du skrivit både på UM och här och jag blir själv bara så otroligt glad över att se din vilja att bli frisk. Allt som du skriver stämmer in så himla mycket. Man måste bara våga släppa kontrollen, men det är svårt och det har du säkert märkt. Jag är säker på att du kommer klara dig att gå upp alla dessa kg till sommaren, kunna perca dig, ha på dig bikinin och få tillbaka ett normalt liv. Jag tvivlar inte ens! Ta hand om dig, du är värd något mycket bättre. Tänk på att varje dag som du övervinner dimonerna så är du ett steg närmare vägen.

2007-01-24 @ 12:35:11
Postat av: Evelina

Försök se dig genom någon annans ögon. Ingen annan skulle tycka att du var tjock och alla andra hade tyckt att du skulle kunna äta 10 glassar utan att känna minsta ångest. Kanske ett tips.
Stå på dig! Det är så många som tror på dig. Du borde också göra det.

2007-01-24 @ 21:18:50
URL: http://www.evse.blogg.se
Postat av: imorgonblirbättre

för mig svullnar magen alltid upp dagarna innan mens, och jag får ibland så ont att jag knappt kan resa mig. Så förhoppningsvis är det din mens som håller på att komma igång, jag håller tummarna för det. Visst vore det som ett skönt bevis på att din kropp mår bra?
lycka till med allt,
en föredetta UMare

2007-01-24 @ 21:33:25
Postat av: Gustav

Hejsan i stugan. det där med blod låter otäckt. du borde kolla upp det! det är bäst att du gör det så snart som möjligt så att det kan åtgärdas!

2000 kalorier är ju vad man brukar rekommendera, men det är ju långt ifrån alla som äter det. jag tycker 1600 låter jättebra. du skulle absolut kunna äta mer, om du vill :) men 1600 är duktigt och inget att klaga på.

känner mig lite utpekad när du klagar på killar i inlägget :( det är ju mest tjejer som kommenterar din blogg, har jag sett... jag har i och för sig bara tittat till din blogg sen igår. vet inte riktigt hur jag hittade hit ens! jag tycker det är jättekul att läsa att du är på så god väg och så motiverad :)

ha det så bra idag!

//Gustav

2007-01-24 @ 21:42:14
Postat av: Therese

håller med 'imorgonblirbättre'
min mage blir också svullen och får ont innan mensen. tänk om din mens är tillbaka?! oh vad underbart det hade vart för dig, eller hur? jag hoppas på det! heja dig!
du har en sådan kämparglöd, tänk sedan när du vunnit över sjukdomen, vad mycket energi du kommer ha och vad du kommer att kunna lägga din styrka på. kämpa på! kan tyvärr inte ge tips om hur du ska komma över demonerna, mer än att inte försöka lyssna pådom. försök tänk på något annat, kom på nått att tänka på när demonerna kommer. eller, haha, det där blev inge bra ;) tror du snart kommer komma på hur du ska handskas med demonerna, du är på GOD VÄG. =)

2007-01-25 @ 01:46:30
Postat av: Fraiche/Sara

Hej. Kom på att blodet kan bero på sköra slemhinnor som gått sönder. Det hade jag i höstas.
Kramar

2007-01-25 @ 11:04:25
Postat av: sara

jag tycker som dom andra, dt e jätte skönt att höra att du verkligen vill bli frisk!!
jag har oxå anorexi, jag har haft dt i 3 år nu..
jag e inte frisk ännu, men jag kämpar för att bli dt:)
FORTSÄTT KÄMPA!, du klarar dt, :)

2007-01-25 @ 15:20:17
URL: http://sarasolvik.blogg.se
Postat av: sara

gu va skönt att läsa att du kämpar så bra!
jag har oxå anorexi, jag har haft dt i 3 och ett halft år nu..
men jag e inte frisk ännu, men jag kämpar :)..
dt e jätte skönt att läsa att du kämpar så mkt! du kommer klara dt, ge aldrig upp bara!

2007-01-25 @ 15:31:36
URL: http://sarasolvik.blogg.se
Postat av: C

Eftersom du själv insett att demonerna är fel så behöver ingen säga till dig, du vet redan! grattis!

2007-01-25 @ 19:11:15
Postat av: BellaM

vid urinvägsinfektion kan det tyvärr komma blod i urinet, det är inget farligt, men det är otroligt otäckt! så länge det inte håller i sig, så ska det vara lugnt. du är duktig gumman..ge inte upp!

2007-01-25 @ 22:05:11
URL: http://bellam.blogg.se
Postat av: linnéa

är blodet "färskt" eller vad man skall säga så är det ingen fara. om det kommer mörkt blod kan det vara falrigt

2007-01-26 @ 12:41:20
URL: http://flyfranallt.blogg.se
Postat av: Isabella

Hej! Härligt att höra
hur duktig du är! Det där med urinet fick jag iaf höra innan, att när man blir frisk ( i mitt fall slutar att kräkas) så behöver kroppen mer vätska för att smälta maten, den är inte van vid att behöva så mycket, så det resulterar i att man springer på toa titt som tatt :P även på nätterna. men det går över när kroppen vänt sig.
hehe fan jag har svårt att komma under 2000 kalorier när jag äter alla mål ;) men.. nu har ju jag lite andra problem än dig. Vi är alla olika. men du klarar det! Sköön inställnig!
ETT BOKTIPS: mattillåtet med gisela van der ster!! hon har själv haft anorexia och skriver både om ätstörningarna och till anhöriga men även om hur kroppen reagerar när man går mot tillfrisknande, kan va skönt att läsa att det som händer är normalt.. står även massa peppning till varför man behöver all näring hur man ser ifall man har brist på något. myter och hur mycket man verkligen måste äta för att gå upp efter självsvält m.m ! Bara ett tips :) good luck girl

2007-04-28 @ 22:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0