Effektivast?

Vilket är det mest effektiva sätt att komma iform på? Jag vill ha mer muskler, och mindre "daller"... ja ni förstår ! =P Jag vill inte göra det på ett ohälsosamt sätt. Men jag vill vara "fit" till sommaren, och jag tänkte att det nog är dags att börja redan nu.

Det ska vara så billigt som möjligt, alltså helst inte dyra gymkort och sånt. Vet att jogging är bra, men går det att variera lite? Tycker det är lite trist att bara gå ut och jogga en runda sen inget mer. Mest av allt vill jag ha en vältränad rumpa och mer muskler på låren. Någon som kanske orkar och vill göra upp ett program till mig? Eller som vet någon bra hemsida att besöka för tips? Jag har även en träningscykel hemma. Kanske kan man göra något med den också?

Och oroa er inte, jag vill vara hälsosam. Inte pressa min kropp genom att träna för mycket eller äta för lite.

Alla tips är uppskattade!

Och en fråga till. Hur i hela friden håller sig Jessica Alba så snygg? Vad tränar hon egentligen?

image773image774
image775


Kommentarer
Postat av: AnnaP

Hon tränar som en galning på gym med personlig tränare och äter fem små mål om dagen samt röker... hon har även historia av anorexia.. =)

2007-12-26 @ 12:02:32
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: johanna

Jag vill med bli mer fit.. har så jäkla svårt att komma igång bara! Men jag har tänkt att börja jogga några gånger i veckan, samt promenader. Dessutom kan jag rekommendera pilates, tex windsor. Kan kännas lite larvigt att apa efter vad man ser, men det är jäkligt jobbigt och man får jobba ordentligt. Annars så finns ju yoga, då man tränar både styrka, balans och välbefinnande :)
Att cykla kan vara ett bra alternativ till att jogga. Hela kroppen arbetar, man blir smidigare och sliter inte på knäna på samma sätt som löpning. Dessutom är det inte lika jobbigt när man kan vara inne och göra det, om det tex regnar ute :P Önskar att jag hade en träningscykel..

2007-12-26 @ 12:25:34
Postat av: Thepreciousgirl

annap: fast jag tror inte hon är vältränad pga. sin anorexi.
och "tränar som en galning", vad tränar hon? styrketräning?

2007-12-26 @ 12:29:27
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: elina

variera jogging med promenader intervallcykling (variera snabbt och långsamt)på din träningscykel, styrketräning hemma. man behöver oftast inte gå till gym. jag menar, blir du inte trött av armhävningar? de flesta blir det! så komponera ihop ett program där hela kroppen får jobba.
till det här kan du köra pilates och yoga. roligt, skönt och ger en fin kropp:)

om du behöver ännu mer variation kan du köpa kort i en simhall, brukar inte vara så dyrt att motionssimma...jättebra träning:)

variera träningen och se till att du tycker den är kul! det är viktigast:)

2007-12-26 @ 14:24:22
URL: http://aaabbbccc.blogg.se
Postat av: alexandra

läste att Alba tränar styrketräning 1-2 h/dag, olika muskelgrupper varje dag. Samt som AnnaP sa, äter nyttigt i små mängder.

2007-12-26 @ 15:53:53
Postat av: josse

ut o springa är ju självklart bra.. men det som är svårt hemma är att variera sin träning. man kan inte träna på samma vis hela tiden och tro att det ska göra någon skillnad. kroppen behöver variation och efter 2-3 månader ska man ändra sitt träningschema. det är lättare på ett gym ju.. men börja med att gå ut o springa sen är ju situps och rygglyft och armhävningar jättebra med ju. pilates är skitbra om man vill ha snygga muskler.. finns träningsvideos att ladda ner. lycka till iaf, själv så har jag svårt att komma igång med träningen.. har ett gymkort jag knappt använder känns det som :p

2007-12-26 @ 16:33:56
URL: http://sanningenomjosefine.blogg.se
Postat av: Kristina

Jag går i medel/långdistans löpning och vi varierar träningen jättemycket. Så det blir aldrig tråkigt. Om du vill kan jag mejla dig lite olika pass vi kör, så kan du ju se om det är något du gillar?
Sen så varvar jag löpningen med styrketräning, för att få stark mage, rygg, armar m.m. Jag vet jättemånga styrkeövningar och har även satt ihop ett eget styrketräningsprogram.
Det är bara att säga till om du vill att jag mejlar något!
Annars säger jag bara lycka till :)
Kram

2007-12-26 @ 17:27:30
Postat av: natalie

yoga, säger jag bara. det är bra träning, och man får långa, fina muskler.
det är rätt kul också, och jag har märkt att det hjälper mot min onda rygg =)

2007-12-26 @ 17:34:13
Postat av: AnnaP

Nejnej, läste att hon har en bakgrund av det :) alltså att hon har haft det förut :)

med personlig tränare, så jag antar att det är cardio och styrketräning i varation :)

2007-12-26 @ 22:34:46
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: Malin

Jag har med motioncykel hemma, kan inte anstränga mig för mkt när de e kal o fuktig luft ute pgr av mina stma, men kör intervall träning på motion cykel elr utomhus med gång o jogging, elr gå en runda på stranden
sanden det tränar med kroppen. :) det finns oxå www.iform.nu som där e redan gorda träningsprogram.

2007-12-27 @ 01:21:17
URL: http://mylifeonearth.blogg.se
Postat av: Matilda

Tack :) Jessica är ju så vacker. Jag kommer i fom genom att gå på gymmet, löpning. :D

2007-12-27 @ 12:26:13
URL: http://matildafiona.webblogg.se
Postat av: alex

De stora gymkillarna och fitnesstjejerna som deffar skulle säga (samt alla världens modeller som äter!):

(Deffar = Man kör en diet så att allt fett över musklerna försvinner innan de ska tävla i bodybuilding)

*Träna minst 5 dagar i veckan

*Enbart konditionsträning, inga styrka alls

*Äta inga kolhydrater över huvudtaget, alltså inget bröd, inget ris, ingen pasta, ingen potatis, inga flingor

*Ät inget onyttigt överhuvudtaget (Skippa kakor, glass, godis, chips)
*Ät enbart proteiner, grönsaker, frukter, bönor, ägg, mycket örter osv...

*Skippa alltid bussen och tunnelbanan och gå överallt

*Använd sötningsmedel istället för socker ifall du måste ha det i thé/kaffe
*Ät inte mycket mejeriprodukter men ifall man gör det kör light ( T ex Mini mjölk)

2007-12-27 @ 18:32:59
URL: http://aaleexandra.blogspot.com/
Postat av: alex

De stora gymkillarna och fitnesstjejerna som deffar skulle säga (samt alla världens modeller som äter!):

(Deffar = Man kör en diet så att allt fett över musklerna försvinner innan de ska tävla i bodybuilding)

*Träna minst 5 dagar i veckan

*Enbart konditionsträning, inga styrka alls

*Äta inga kolhydrater över huvudtaget, alltså inget bröd, inget ris, ingen pasta, ingen potatis, inga flingor

*Ät inget onyttigt överhuvudtaget (Skippa kakor, glass, godis, chips)
*Ät enbart proteiner, grönsaker, frukter, bönor, ägg, mycket örter osv...

*Skippa alltid bussen och tunnelbanan och gå överallt

*Använd sötningsmedel istället för socker ifall du måste ha det i thé/kaffe
*Ät inte mycket mejeriprodukter men ifall man gör det kör light ( T ex Mini mjölk)

2007-12-27 @ 18:33:06
URL: http://aaleexandra.blogspot.com/
Postat av: krimm

Börja dansa, du gör något vettigt och får förhoppningsvis bort tankarna från "åh nu har jag bränt xx antal kalorier" (tänker främst på löpband nu) utan istället gör man framsteg i dansen och både bränner fett och bygger muskler, riktigt snygga muskler med, kvinnliga. Disco är sjukt kul och riktigt ansträngande! :)

2008-02-23 @ 09:34:16
URL: http://pinkhelp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0