"Behöver du hjälp?"

Kom precis hem, var med mamma och handlade lite. Gick in i en sminkaffär och tittade runt lite. Vet ni vad det absolut mest irriterande är när man står och tittar på saker? Jo, det är när de som jobbar alltid kommer fram och frågar samma sak "behöver du hjälp?" jag svarar alltid likadant "nej tack..." och de säger "säg till om du behöver hjälp". Alltså, DÖH! Jag är väl inte dum? Jag fattar väl att jag ska fråga om hjälp om jag vill ha hjälp?!
Det är en sån sak jag jämt stör mig på =P Självklart vill de bara vara trevliga , men att få den frågan i varenda affär man visar sig i, det blir bara föööör mycket! Bara jag som tycker det är irriterande? =P

Jaja, annars hade mamsen och jag trevligt. Köpte bullar som såg skitgoda ut!! Typ jättegrova med massa olika frön på. Jag ska äta en till kvällsmål. Kan fota då så får ni se, haha! Om det nu kan intressera någon. Men jag lovar, de ser smaskens ut!

Håller på med min beställning från Victoria's Secret också, det blir en himla massa saker kan jag lova. Beställer dagarna efter jul, när jag fått pengar. Vill inte låna 3000 kr av mamma bara sådär, det känns inte sjyst.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Carro

jag tycker att det är bra att dem frågar! det visar liksom på att det är bra service!

2007-12-12 @ 16:36:48
URL: http://carouline.blogg.se
Postat av: Thepreciousgirl

Carro: Ja jag har förstått att vissa tycker om det, men jag stör mig nåt så grymt :) Jag shoppar kanske för mycket?

2007-12-12 @ 16:46:20
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Mindy

Jag hatar också det! Man känner sig så uttittad liksom. Som att hela shoppingen är förstörd sen :P Man vill fan inte kolla mer efter dom frågat. Jag tycker dom borde låta en komma själv bara och annars låta en kolla ifred och ha det mysigt. Du fattar säkert vad jag menar :)

2007-12-12 @ 18:14:41
URL: http://metrobloggen.se/mindy
Postat av: Ellinor

jag blir bara nervös när de frågar. vill först kolla själv och om jag vill ha hjälp frågar jag själv.

2007-12-12 @ 18:21:12
URL: http://www.ellinorss.blogg.se
Postat av: Anonym

jag hatar med när de frågar. usch jag vill bara gå då ju!
så jobbar jag i affät ibland och cheferna tycker att man ska fråga, men jag vägrar. De får väl säga till m de vill ha hjälp:P

2007-12-12 @ 18:28:21
Postat av: Anonym

Jag önskar du lägger ut mer videos på dig:D:D:D Det är kul att höra din dialekt;)

2007-12-12 @ 18:57:33
Postat av: Frida

Ja, visst kan det var irreterande.. Ah jag tkr du också ska lägga ut mer videor på din blogg, du har sån fin dialekt =D
Hade braa!

2007-12-12 @ 19:05:10
Postat av: RASA

HAHA, alltså helt sjukt :D tänke skriva samma sak om "kundbetjäningen" idag också. i typ skoaffärer och just sminkaffärer och sånt är det vanligast. man är vel inte så dum att man står där utan att fråga om man faktikt skulle behöva hjälp? :p
värsta är när jag bor i finland och kan inte mycket finska när de frågar "tarvitseko apua?" , och jag uppfattar inte direkt och blir lite generad xD HAHA!

2007-12-12 @ 19:59:05
URL: http://sara91.blogg.se
Postat av: Kristina

Jag håller med dig helt, det är jättejobbigt. Speciellt ibland när man går själv, för de kan
ofta ha ett speciellt sätt att fråga på. Som att man ska titta lite och sen sno något. Då känner man sig inte välkommen. Vad är det för fel med att bara titta lite?

2007-12-12 @ 20:25:16
Postat av: tina

haha jag håller med, det är skitjobbigt när dom frågor : P

2007-12-12 @ 20:57:42
URL: http://tinae.blogg.se
Postat av: Liza

OMG NÄ!

ALLRA värst är när man är i en YTTEPYTTELITEN butik och försäljarna står och glor på en. Herregud det är så sjukt störigt. Och sedan kommer ju "Kan jag hjälpa till med något". Gaaaaaaaah :P

2007-12-12 @ 22:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0