Bakar!

Ni såg kanske att jag la upp lite recept igår? Har precis själv bakat både "Fröklädda kvadrater" och "Aprikos och nötlimpa". Måste säga att det doftar otroligt gott i hela huset! Just nu jäser kvadraterna och limpan står i ugnen. Kan knappt vänta på att få smaka dom ! Otroligt lätta recept också. Fast jag ändrade lite, för jag hade inte exakt samma mjöl hemma. Hade något fullkorns-lantmjöl som jag tog istället. Och skippade cashewnötterna i limpan eftersom min mamma är allergisk mot dem. Tog istället solrosfrön som är minst lika goda.

Hoppas nu ni också testar på dessa recept. Kanske blir det ert nya favoritbröd! ;D

Här har vi "Fröklädda kvadrater" som jäser just nu.



Och här är limpan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0