12 december

Hej hej!

Känns inte som jag hann sova nåt alls inatt. Somnade, och sen vaknade av att väckarklockan ringde. Halv fucking 7 på morgonen. BLÄ! Är riktigt seg idag, men det ska ändå bli kul att jobba.
Annars mår jag väl helt okej. Börjar få lite sjuka tankar igen, eller de är i alla fall starkare... för de finns ju där hela tiden. Men jag är så trött på att se så plufsig ut. Otränad och slapp. Usch! Känner att jag måste träna. Orkar inte vänta tills jag får mitt spinningkort. Måste börja nu nu nu! Någon som går på spinning? Det måste väl vara riktigt bra träning? Speciellt för ben och rumpa va? Eller hela kroppen kanske?

Hm, såg nyss att min chokladkalender står på samma ställe, helt orörd. Lönt att köpa en? Nej... men jag vill verkligen inte äta chokladen.
Och på lördag ska jag ju med Fanny och hennes vänner på konsert med Timbuktu i Lund. De ska säkert dricka... eller det var vad jag uppfattade det iaf. Att jag skulle ta med min Bacardi och så skulle vi göra drinkar. Men jag vill inte dricka. För det första har jag inte tyckt det var gott de senaste gångerna jag drack, för det andra mår man bara dåligt (speciellt dan efter...) och för det tredje är det inte nyttigt på nåt sätt. Och jag kan ha roligt utan alkohol. Jag kan dricka om jag vill, och om jag tycker det är gott. Men nu vill jag inte. Tycker inte om att dricka bara för att man ska. Vad är det bra för?
Antagligen kommer alla tycka det är skitkonstigt att jag inte dricker, för det är nån slags standardgrej som ALLA förväntas göra. Det är rätt sjukt...

Nej jag ska vara nykter hela helgen, så jag är på topp nästa vecka då jag ska jobba igen.

Hoppas ni mår bra idag! Kramar!

Kommentarer
Postat av: sara

usch dt är aldrig kul att gå upp på morgonen, men du får ha en bra dag!

2007-12-12 @ 07:19:34
URL: http://zaaurahs.webblogg.se
Postat av: Anonym

Håller med dig. Det är så onödigt att umgås bara för att dricka. Man ska umgås för att umgås!;D

2007-12-12 @ 07:50:05
Postat av: Jossan

Go girl! Du ska inte dricka alkohol om du inte vill eller ens tycker att det är gott. Precis som du själv säger, vad är meningen med det? Hade jag varit som du så hade jag inte ens tagit med mig Bacardiflaskan, vill de andra dricka så får de skaffa sin sprit själv. Kul med konsert! Hälsa Timbuk ;)

2007-12-12 @ 08:17:37
Postat av: lilla ja

Fattar inte varför man skall behöva "ursäkta sig" hela tiden, de gånger man väljer att inte dricka. När vi varit ute med jobbet på slutet frågar ALLA om man kör eller varför man annars inte skulle dricka? Precissom du säger är det en sorts självklarhet. Tycker du är grym som står på dig, fortsätt så! kram!

2007-12-12 @ 08:26:09
URL: http://littlemes.blogg.se
Postat av: serioh

jag tycker inte man ska dricka om man inte har lust, men att du känner så kan ha att göra med ätstörningen även om du inte tror eller tycker det nu. jag har haft perioder då jag varit som mest "inne i" att svälta och inte tyckte det var lönt eller kul att dricka. hur kul är det om man tänker på alla kalorier man får i sig.. en kompis till mig som är frisk från ätstörningen nu festade aldrig och gav typ en miljon skäl till varför hon inte ville och varför det inte var lönt, och nu älskar hon att festa osv.
säger inet att det måste vara såhär i ditt fall men. man lurar ofta i sig saker som man inte vet om man själv tycker eller om det är ätstörningen.
i vilket fall som helst är det ditt val och alkohol är ju inte precis ett näringsämne som kroppen behöver..

2007-12-12 @ 08:43:34
Postat av: josse

vet hur jobbigt det är när man känner att man inte har fått tillräckligt med sömn :/ . när det gäller träningen så kan jag faktiskt komma med lite tips.. har tränat på gym i snart 3 år och då har jag tränat spinning, och visst det är kul och bra träning men lite långtråkigt så det är ju kul att variera med annat. tränar också pilates och det är min favoritträningsform.. man får skitbra hållning, blir smidigare och man får skitsnygga muskler.. tränar rumpan och magen jättebra med så testa det. sen när man har kommit in i det så är det bara o köra hem nån sån där pilatesvideo från nätet så kan du träna hemma, finns jättebra :) .

2007-12-12 @ 10:04:13
Postat av: Anonym

allt blir ju roligare om man är full eller påverkad. tycker jag iaf. det blir med avslappnat och man gör kul grejer. skrattar. mår bra för stunden. det är absolut inget tvång, men jag (å min sida) tycker det är värt varje kalori och baksmälla:) kram på dig.

2007-12-12 @ 10:40:26
Postat av: Thepreciousgirl

serioh: Nej det har inte med ätstörningen att göra. Det är just det alla tror! Och jag kan festa utan sprit. Det är fan sjukt att fest för många inkluderar sprit. VARFÖR?!

2007-12-12 @ 11:48:17
URL: http://thepreciousgirl.blogg.se
Postat av: Ellinor

Jag dricker inte heller. Men vet hur det har varit. Folk frågar varför jag inte dricker. Det är väl ens eget val om man vill dricka eller inte. Man kan ju ha lika kul ändå ju.

Jobbigt att de sjuka tankarna har blivit värre. och spelar ju ingen roll vad jag ser. För du ser ju det du ser. Om du ser slapp ut så ser du det.

2007-12-12 @ 12:28:40
URL: http://www.ellinorss.blogg.se
Postat av: Lara

Jag dricker inte ,har faktist aldrig gjort ..
kan tänka mig att det är hemskt med bakfylla
+ precis som du säger så kan man ha kul utan sprit!
men jag tror den främsta anledningen för mig är att jag skulle ogilla att råka dricka så mycket att jag känner mig okontrollerad på något sätt.
Jag gillar att ha full koll på saker,spec mig själv. Oså är det ju självklart kul att minnas den trevliga kvällen me kompisarna ist för att lida av huvudverk ;)

2007-12-12 @ 12:32:53
Postat av: Fanny, dinbäzsttisss

Cornelia, visst du behöver inte dricka, men du behöver inte låta så himla opepp! :(

Du ska inte dricka för att bli pepp , utan du ska dricka när du är pepp för att få peppeffekten lite starkare! Men det är lugnt, om du inte vill. Du kan ju ha kul ändå! Jag hoppas du är lika pepp som jag älskling. Vi ska ha så ooootroligt roligt!!!

Du ska få må bra, skratta, leva och dansa med mig ju!
Tänk på det!!!!!

2007-12-12 @ 21:04:44
Postat av: Anonym

jag håller med. det är fan sjukt att man "måste" dricka när man ska festa. låt helt enkelt bli att dricka om det inte ens är gott:)

2007-12-14 @ 10:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0